Visuell identitet

En visuell identitet er det som forteller mottaker hvem du er og hvordan du vil fremstå. Den visuelle identiteten skal bygge på kjerneverdier og dine visjoner. En visuell identitet består av elementer som logo, farger og typografi.

Vi skaper innsikt, strategi og definerer sammen med deg hvordan identiteten skal bygges og hva den skal baseres på. God dialog er nøkkelen til en identitet som gjenspeiler dine kjerneverdier og dine visjoner på en god måte.

Skape en profil

Neste steg vil være å bygge videre på identiteten med å implementere den i profilen din. Dette kan være alt fra å bruke identiteten på sosiale medium til visittkort. En helhetlig profil er nødvendig for å ivareta den røde tråden som gjør mottaker sikker på hvem du er og hvilke verdier og visjoner du har.

Profilmanual

Siste steg i en helhetlig identitet vil være å bygge en profilmanual med retningslinjer for bruk av identiteten. Dette gjør at man hele tiden sikrer riktig bruk av logo, farger, mønstre og typografi.

Vi leverer blant annet

– Logo

– Skrifttype/font

– Fargepalett

– Fargekoder 

– Fargekoder trykk

– Dekor/mønster

– Fargekoder maling

– Foto stil/konsept

– Visittkort (design)

– Brevark (design)

– E-post sign

– PowerPoint (design)

– Profilbilde sosiale medier

– Logoskilt (design)

– Profilhåndbok