Da to unge gründere kom til oss med ideen om å starte eget treningssenter i Arna, ble vi som alltid veldig engasjert. De to unge gründerne trengte hjelp med navn, konsept og nettside. I tillegg trengte de et byrå som kunne være en støttespiller på digital markedsføring. 

Vi har bistått med navn, konsept og nettside.

Prosessen kort fortalt

Vi startet med viten om at det allerde var tre anerkjente treningssentre i Arna. Heriblant Aktiv 365. Vi visste med en gang at vi måtte finne ut; hva er unikt med dette treningssenteret? Svaret var kort og greit; vi er best. Derfor navnet Optimum. Optimum betyr best på latinsk og representerer det enkle og korte svaret.

Vi stilte oss deretter spørsmålet; hvem er målgruppen? Vi fant raskt ut at dette skulle være et senter for alle, men at vi skulle rette oss mot de yngre.

Med navn og målgruppe på plass måtte vi nå utarbeide en visuell identitet som skulle representere Optimum. Etter mye frem og tilbake landet vi på en identitet vi mener stråler; best.